Denna artikeln rör endast de som nyttjar garaget.
Hej medlemmar!
Måndag v.29 så kommer vi äntligen att få tillgång till vårt upprustade garage.
För er som har parkeringsplats så kommer det mer information snart.
Mvh
Styrelsen
Denna artikeln rör endast de som nyttjar garaget.
Hej medlemmar!
Måndag v.29 så kommer vi äntligen att få tillgång till vårt upprustade garage.
För er som har parkeringsplats så kommer det mer information snart.
Mvh
Styrelsen
Hej medlemmar!
Under tisdagen (29/6) så kommer gräset att rullas ut på innergården, det kommer att krävas mycket bevattning för att lägga det på plats.
Trevlig sommar!
Mvh
Styrelsen
Hej medlemmar!
Två frågor dök in i styrelsemailen som vi tänkte kunde vara bra att skapa en artikel av på hemsidan.
Första frågan gällde elmätning för ett gemensamt elavtal och löd:
Jag har en fråga gällande förslaget av gemensamt elavtal. Är detta med eller utan undermätare (dvs, individuell mätning av förbrukning) eller delar alla lika på den totala förbrukningen? Risken med att inte ha individuell mätning är att en del tror att detär fritt fram att öka sin elkonsumtion vilket minskar den förväntade besparingen (samt att det blir mindre miljövänligt naturligtvis). Jämn fördelad el-avgift innebär ju oxå att större hushåll/lägenheter 'subventioneras' i viss mån av de i mindre lägenheter (med mindre förbrukning).
Svar: Det kommer vara individuell mätning av förbrukning av precis de anledningarna som du skriver.
Andra frågan var gällde dörrarna på innergården som skall byggas mot Köpenhamnsvägen och löd:
Jag undrar också över vad som ska hända med gårdstrapporna nu när bygglovet blev nekat pga av dörrarna? Jag antar att bygget av dessa trappor får vänta tills situationen med bygglovet har fixats?
Svar: Vi har på mail kommit överens med handläggaren på SBK om att vi på nedersta våningen endast byter dörrbladen till nya som är lika de gamla och låter befintlig karm och överljus vara kvar. Ritningar är inskickat till Sbk så vi väntar på beslut tillsammans med beslut om fönsterbytet. Trapporna kommer bli monterade så fort fönstren på Köpenhamnsvägen är bytta, trapporna kommer vara ivägen för en klätterställning som Morneon vill använda och alternativet är att betala Morneon ca 200.000+moms så att de kan bygga vanlig byggställning istället och det har vi sagt nej till.
Pågående och kommande arbeten.
Gården:
Garaget och lokal:
Entreprenören har flaggat för att gården inte kommer bli klar till V.27, däremot ska de invändiga arbetena vara klara så garaget ska vi få tillbaka så vi kan parkera där igen.
Vi diskuterar en lösning.
Mvh
Styrelsen