Månadsbrev September 

Hoppas att alla har haft en härlig sommar! Hösten kryper sakta in över landet men ännu skiner solen över oss. 

  • Reliningen fortgår och just nu är dom på Köpenhamnsvägen samtidigt som dom håller på att förbereda för att om ett par veckor börja på Edward Lindahlsgatan/Örsholmsgången 2. Allt går enligt planen och inga stora överraskningar har inträffat. 

  • Söndagen den 12/10 är det åter dax för en trädgårdsdag så glöm inte att boka in denna dag så att vi kan hjälpas åt att fixa runtom våra hus! Alla kan göra något. Stort som smått. Vi har naturligtvis även fika så om inget annat så kan man socialisera över en kopp kaffe. 

  • Det kommer att finnas en container utställd på Edward Lindahlsgatan mellan den 10/10 och 17/10 så passa på att släng sådant som är för stort för att slänga i miljöhusen. Tänk dock på att man inte får slänga farligt avfall eller elektronik och vitvaror i containern. 

  • Vi Måste bli bättre på att inte ställa otillåtna saker i miljöhusen! Det är en helt onödig kostnad som vi alla behöver betala för. 
    I miljöhusen får man inte slänga farligt avfall, färg, vitvaror eller annat skrymmande. Ej heller resväskor, packpallar eller armeringsjärn som vi sett på senaste tiden.
    Detta måste man själv slänga på återvinningscentralen.

  • Den 27/10 kommer vi byta portkoder.

 

Alla kommer att få en lapp i sina brevlådor vilken kod som gäller.  

  • Vid försäljning av lägenheter så inför vi nu nya rutiner för att hålla koll på  garage och portnycklar. Så inför överlämning vill vi att ni kontaktar styrelsen så att vi hanterar och dokumenterar nyckelöverlämningen. 

 

Vi ser fram emot att ses Söndagen den 12/10 kl 11.00 på gården!

 

Hej!

Ett nytt datum är bokat för att koppla på Bahnhof.
Den 2/9 kl. 11:00 så kommer det en tekniker för att genomföra bytet.
 
Under denna dag så kommer det att innebära att internet kommer att gå av & på, och det kan också ligga nere en längre tid. Går allt som det ska så är skiftet gjort vid dagens slut.
Detta innebär att vi kommer få 1000/1000 istället för 100/100 utan extra kostnad.
 
Upplever du några problem efter att skiftet är gjort så kontakta Bahnhof.
https://bahnhof.se/privat/kundservice/
 
Mvh
Styrelsen

Månadsbrev Augusti 

 

Hoppas att sommaren har bjudit på många, långa och lediga dagar fyllda av vila, sol, bad, glass och utflykter. Eller kanske en härlig bok, läst i en hängmatta… 

 

Sakta men säkert börjar vardagen komma tillbaka och nya projekt tar vid. 
Som alla vet har vi reliningen på gång. Dom har börjat på Örsholmsgången 4 och ska vara där ca 1 månad innan dom går vidare till Köpenhamnsvägen. 
OM ert förråd behöver tömmas inför reliningen så kommer ni bli meddelade separat.
Alltså, inget meddelande  =  inget behov av att tömma sitt förråd. 

 

Som många säkert har märkt så har det slarvats en del i våra soprum. Det har dumpats saker som inte kommer att tas om hand av sophämtarna. Resväskor, armeringsjärn och EU-pallar och andra saker som inte får plats eller är förbjudna måste medlemmar själva ta hand om. 

Gällande vitvaror som kyl, frys, spis och diskmaskin kan ni maila styrelsen så kan vi boka en hämtning utanför miljöhuset mot en avgift som läggs på avin.
OBS! Detta måste bokas och bekräftas på  innan det placeras ut! 

 

Tyvärr har installationen av bredbandet blivit försenat. Men så snart vi fått nytt datum så återkommer vi om detta. 

 

Hoppas att alla har sett inbjudan till vår stora gårdsfest. Lappar om evenemanget sitter i trapphuset. Hoppas på ett stort deltagande! Glöm bara inte att anmäla er. 

 

Ha fortsatt härliga sommardagar! 

Skifte av internetleverantör

Hej!

Nu på tisdag den 22a juli så kommer föreningen att genomföra ett skifte från Ownit till Bahnhof som bredbandsleverantör.

Under denna dag så kommer det att innebära att internet kommer att gå av & på, och det kan också ligga nere en längre tid. Går allt som det ska så är skiftet gjort vid dagens slut.

 

När väl Bahnhof är påkopplat så kommer vi nu att få 1000/1000 Mbit/s istället för 100/100 utan extra kostnad. 

Skulle ni ha strul efter skiftet är genomfört, vänligen kontakta Bahnhofs support. Besök bahnhof.se eller ring på tel. 010-510 00 00 

 

OBS

Ha med er nyckeln till källaren ifall passagesystemet skulle strula. 

Månadsbrev Juni

Årets första sommarmånad är här och längtan efter många och långa sommardagar är äntligen över. Detta betyder också studentfester, grillkvällar och barn med spring i benen på vår gård. Som vanligt hoppas vi på ömsesidig förståelse för att vi bor nära varandra och att ljudnivån hålls på en bra nivå på vardagskvällar men vi hoppas också på förståelse för att man ibland glömmer av det där. Ibland är man bara för glad…  

Det vardagliga i vår förening lunkar på bra men vi har några saker att ta upp…

📌 Trädgårdsgruppen har upptäckt att dom saknar vissa saker av sin utrustning och om någon lånat detta så behöver dom nu ha tillbaka dessa. Eftersom detta tillhör alla medlemmar så är det lämpligast att fråga när man behöver låna något. Detta gäller även städutrustning som vi ställer ner i tvättstugorna.

📌 Det har också kommit till vår kännedom att det framförts anonymt skriftligt klagomål till någon av våra lokalhyresgäster. Om det är något problem med våra hyresgäster ber vi er att framföra detta till oss i styrelsen så att styrelsen kan ta en dialog med vederbörande.

📌 Då det är en kostsam hantering av försenade betalningar har vi nu infört en förseningsavgift om avgiften inte betalas i tid. 

Och nu till något roligare!

💃🏻🕺 Trivselgruppen som leds av Julia har planerat in en sommarfest i slutet av augusti. Ännu ett härligt tillfälle att lära känna dina grannar! Mer information om denna kommer senare.

🌿 Trädgårdsgruppen hälsar alla välkomna ner att botanisera och påta i trädgården. Dom ses första söndagen varje månad. 

Nu kisar vi upp mot solen och njuter av allt det vackra i vår omgivning. Och när det regnar så gläds vi med bönderna. ☺️

 

Mvh
Styrelsen